Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo Giulia Sprint -62 compressori.. | << 1, 2, 3 ... , 17, 18, 19 >> 120 besök senaste veckan (190104 totalt) |
du får borra upp dom.. hydroscands kopplingar tål "100ggr" mer än din motor trycker... _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Hopsatt och provstartad..riktig varmkörning i morgon för att se om den håller tempen..
om det lirar så mappas den på Lunda flygfält nästa helg ngt mera komp.. mgt mera varv på kompressorn 10% sänker toppvarvet på motorn 10% till ca 7250rpm och minskar overlapet på kammarna lite.. hoppas på ngt mera effekt.. _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Tack För info Benny. Det verkar rymmas en del i skallarna här... _________________ Bo Olofsson |
||||||
Liten racetest på Lunda flygfält på lördagen
Mera laddtryck ca 1.2....och en extrem insugstemp... 150 grader... Slangen tillcdumpventilen brast...hem och kolla vad som felar...jo detta... Var hör den hemma... _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Nära Benny...men laddtrycket fanns kvar ...men om du minns så satte jag dit en intercooler med ut-in på samma sida ..
då är det viktigt att skiljeväggen sitter kvar... den låg nu löst i gaveln.. sågat ett spår och skjutit in en 2mm alu som ska svetsas fast _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
hade skiljeväggen tecken på lossat pga bara varit dåligt fäst?
för tryckskillnaden kan ju inte varit så stor mellan inlopp/utlopp i IC. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
lite dåligt med uppdateringar..
körde race på Kullen ..bilen gick bra på banan ..dock för mjukt gummi så efter något varv var däcken hala.. motorn höll temp men dåligt med effekt.. hem och göra om.... resten av sommaren blev 1:10 Buggy med min son.. _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Okej bygga om från 1,7 till 2.0 l.med kompressor .blir okej med nya reglementet ..
byter vev från 80 till 90 i slag.. och byter kolvar för att kunna behålla mina fina kinastakar . ev byter min slitna Eaton m62 till en Rotrex c30-74.. sämre mellanreg. men mer topp _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Var med till Ringen när Alfakompisarna spöade Tyskar och Holländare...
Tysken på tredje plats ser sammanbiten ut... nästa år vill jag vara med ner till .....Ringen eller SPA och då måste man ha FIA tank... _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Jag har en M90 till salu annars Rätt sammansatt borde du kunna få rätt bra flås på sakerna även om den egentligen sägs vara överdimensionerad! Det här vet du säkert redan, men en liten motor som varvar högt behöver ju en kompressor tänkt för en större motor för att kompressorn inte ska övervarva
Kul projekt förövrigt, framförallt kul med en kompressormotor bland alla turbo åkare _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Hur vet du det ? Samtidigt som du börjat bygga försöker ju övriga challengeförare desperat få respons från reglementesgruppen på Alfa klubbens officella hemsida angående det nya reglementet. http://www.alfaromeo.org/Forum/tabid _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Inte så svårt .. frågade en deltagare i reglementsgruppen om det skulle bli några större Vikt/hk förändringar och det skulle det inte ..ev diff får jag väl vikta bort.. vet att fler frågat och fått svar.. (dock vill dom inte lägga ut det på offentlig sida innan det är helt klart..) _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Jag skall inte kladda i din byggtråd, försöker köra diskussionen (monologen... ) på klubbens sida istället. tack för infon. _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Inte så svårt ..
frågade en deltagare i reglementsgruppen om det skulle bli några större Vikt/hk förändringar och det skulle det inte ..ev diff får jag väl vikta bort.. vet att fler frågat och fått svar.. (dock vill dom inte lägga ut det på offentlig sida innan det är helt klart..)[/quote] Jag skall inte kladda i din byggtråd, försöker köra diskussionen (monologen... ) på klubbens sida istället. tack för infon.[/quote] Dee lungt,, självklart villmanveta så man kan börja planera..vintern tenderar att bli kortare o kortare.. _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Vad har hänt...
Lite sporadisk racing och lite modifieringar.. 2.0 litermotor.. men kompressorn packade ihop så det blev en Rotrex som laddar ungefär lika på topp ca 0,7 dock med ett sämre ladd på låg o mellanregister..som en sugis typ.. bilen går hyfsat inte tillräckligt med hk men kul att köra .. Körde avslutningen i Alfa Challenge på Mantorp i helgen.. sluttade tvåa i klass 1 efter lite manfall..men skitkul.. Och... har precis anmält mig till Spa för att köra Alfa Challenge Europas avslutning.. första gången på slicks ...eller regndäck.. 65 bilar till start ! _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Lyckad resa till SPA en upplevelse utöver det vanliga ..
bilen var mkt populär.. många foton togs och diverse frågor på franska och knackig engelska... denna bilden la arrangören upp på sin FB sida.. _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo Giulia Sprint -62 compressori.. | << 1, 2, 3 ... , 17, 18, 19 >> 120 besök senaste veckan (190104 totalt) |