Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo Giulia Sprint -62 compressori.. | << 1, 2, 3, ... 17, 18, 19 >> 120 besök senaste veckan (190104 totalt) |
|
||||||
Jo men den där ser ju komplett ut både stolar och växellåda _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Jag vill veta mera om vilka bromsar och sprut., Och hur har du tänkt kompsänka motorn ?
Jag har mina aningar, men lite omvärldsbevakning är ju alltid bra så att säga :-) kom igen nu och informera mera ! _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||||
Aj då...Bromsar..bak blir det nog 159 ti ok med inbygd handbroms..och BMW 22 x 260 fram Brembo 4 kolvsok (lika som Modena 360) och Lexusskivor 28 x319 sprutet är Jens Roos problem..så det blir Ms...nånting..Vag..mm Kompsänka motorn ? Ja just ja.. 2.0 liters Ts med 1,8 ans vev (80 i slag ) och troligen lika kolvar som du köpte ..(snorbilliga på Ebay..) och stakarna från 1,8 an komp ca 8.. kompressormatning och kamaxlar .. lite olika teorier finns men efter att ha testat i busson ..så kör jag efter egen teori...och fra nätet.. 304 graders dur. och 10.9 i lyft på båda in o ut....lite fyrkantiga.....Enem och jag var inte överens..men kunden betalar ev använda vvt-n för att inte få för mkt vrid på lågvarv elpump från Piersburg nån som testat den....och en stor kyl... stryrväxeln från Ford Mk2.....oförskämt billiga i England får vändas upp och ner _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
|
||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
7800 europapengar...håll till godo
Jag har själv sålt en upprostad Alfa för en del pengar och lagat en del rost - din bil har de flesta krångliga paneler kvar, golv är ju enklare speciellt om man inte är originalfetishist. Gillar breddningen, mkt smakfullt. Men det är klart, vill du sälja vraket för en skrotpremie eller 20 så tar jag gärna emot Ja Pontus... bara golv vore enkelt.. kapade idag bort höger skärm delvis ..dubbla lager plåt från -70 talet..dotidens sandwich och innanför är det lättare ån kolfiber... _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Hoppsan!
Jo, du har nog att göra, men det blir inte bara en ball bil när du är klar, det är också en kulturell välgärning. Att få se en sådan bil komma tillbaka till ett nytt liv är fantastiskt kul. _________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||||
Tjena BJ
Styrväxeln, är det stålrör i mitten och kan du sen om man hyffsat lätt skulle kunna korta den? Jag har en aluminiumvariant som jag vetifan om jag orkar försöka svetsa i. Hit vill jag. Skit i lilla måttet om du orkar kolla. H _________________ Håkan Haver / Ingarö Ex proj / Alfa bertone Iluzione Ex proj / Mazzarini R/T Nuvarande P3000E / P1800 driv modernisering |
||||||
Nu svarar jag väl i fel tråd i och med att det är Håkan som jag tror jagar styrväxel. Titan är väldigt sympatiska att ha att göra med http://www.titan.uk.net/ui/content/c
Självklart kommer du billigare undan om du kapar ner en Escortväxel, men en skräddarsydd från Titan är faktiskt hyfsat överkomlig. Efter lite rotande så hittade jag en .dxf på en Escortväxel som jag tror stämmer. Kan maila över den till dig om du vill. Knut till knut är ca 610 mm och dom är enkla att korta ner. _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||
Håkan ..Hm.. jobbar i natt men jag vill minnas att den är 7-8 cm kortare än Alfetta vx..
kollar i morgon ..kommer inte ihåg har du styrarmarna bakåt...då får du vända den upp och ner...som jag... _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Morning.. Rätt Ove 610 mm led cc ..
Håkan ..630 som du mätt utanför leden... borde vara enkel att korta stål..väger dock 4,8 kg Obs att den jag köpte är metrisk..m14 x1,5 på axeln m14 x2 på armen (volvo) det som är bra är att du kan välja mellan 2.2 eller 2.4 (2.9) rattvarv på 133 mm stroke... och priset är nog oslagbart även för deras heavy duty... 2.2 http://www.rallydesign.co.uk/product 2.4 http://www.rallydesign.co.uk/product om det blir tungstyrt... http://www.rallydesign.co.uk/product men då finns det corsa hjälpservo billigt..typ ca1000 k + elektonik 200.. /Hans _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Värt att tänka på när det är några kronor billigare att handla från GB än Tyskland... Inte bara styrning som skiljer, kan vara mycket annat i motorrum/torpedvägg som är annorlunda, och ibland även inkonsekvent, som tex Zafira som har torkarmotorn på samma sida som rattstången?
_________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||||||
hm vad menar du ..hjälpservot.....vi köper inte till org utan det er mod som gäller då spelar det ingen roll om den satt till höger från början för man vrider ju ratten år samma håll när man svänger _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Missade det, ville bara kolla så det inte blev jobbigt sen. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Alltid bra med skarpsynta ...hur går det själv då . det var ett tag sen jag såg nå nytt funderar oxo på värmepaket.. skulle det inte vara smart att kunna stänga av båda slangarna i motorrummet...två små pararellkopplade ventiler... VVs Håkan kanske har nå tipps på kranar... _________________ Hans Bjurman Alfa Sprint -62 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo Giulia Sprint -62 compressori.. | << 1, 2, 3, ... 17, 18, 19 >> 120 besök senaste veckan (190104 totalt) |