Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo S40R -97 Långlopp *SÅLD Nov -07*
3 besök senaste veckan (6241 totalt)
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253


Trådstartare
orangeRacing volvo S40-97

Inköpt inför säsongen -06, bilen har senaste åren tävlat långlopp i MSLS där vi tänkt låta den fortsätta, www.msls.info

Byggd av VOLVo, aldrig registrerad, inget chassienr, modifierad och förbättrad under åren.

Motor: 2l motor utan överladdning, moderat trimmad. Mer hk än original, renoverad Kenneths motor Motala inför säsong -05

Vxl-låda: nyrenoverad original

Bromsar: Alcon skivor 297 mm med lösa bellocks, Alcon ok, Bromsvåg sellholmtuning, Stålomspunna bromsslangar indragna i bilen

Väghållning: Öhlins fjäderben/dämpare runt om, ställbara i 8-steg

Övrig modifiering: Invändigt batteri monterat på passagerarplatsen med yttre laddningsuttag i stolpe vid passagerardörr - dold vid stängd dörr, specialtillverkat fjädertornstag bak, Fjädertornstag fram,
Motorhuv samt baklucka i glasfiber, Bakruta i lexan, Alla servon, ABS, antispinn osv är bortmonterat

Övrigt (vintern -05): 8st BBS- samt 4 st o.Z. magnesium fälgar, 1 st STCC front, mängder med STCC dörrar motorhuvar kofångare (allt småskadat från Volvos STCC bilar, signerat av olika förare), 2st extra växellådor (en nyrenoverad), mängder av std T4 bromsar, belägg ok skivordrivaxlar bärarmar styrboxar relän

Snabbaste tid på Sviesta 1,148


bild från fjolåret, innan team ORANGEracing köpte den


Nu är den vår...


och här inne tillbringar vi kommande sommar...


medans den här bara går och går...


och Öhlinarna...


kämpar för grepp!


STCC som Ni förstår...


mer STCC!

Här finns min Datsun 240Z: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=25380

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307



Kul!!!

Fränt med lite STCC grejer! thumbs up

Vilken serie blir det i år då? MSLS?

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253


Trådstartare
krilleg skrev:
Kul!!!

Fränt med lite STCC grejer! thumbs up

Vilken serie blir det i år då? MSLS?

Joo, har tänkt att köra MSLS!
Luftade bromsarna igår, sedan lite små detaljer att justera inför första testet Sviestad (06-04-10?)... Skönt att det nu blir tävling på allvar nu efter många år av funderande och ett antal sportiga bilar som passerat mina händer.

edit
nu fungerar hemsidan också: www.orangeracing.se

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1142

Namndispens
Namndispens

Har ni haft något problem att köra ER-Cup/andra långslopps serier med "JTCC" buren?
Vi har lagt ett bud på en S40 men vill bara säkerställa att vi kan köra i alla serier.

/Anders
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253


Trådstartare
Anders Kaarle skrev:
Har ni haft något problem att köra ER-Cup/andra långslopps serier med "JTCC" buren?
Vi har lagt ett bud på en S40 men vill bara säkerställa att vi kan köra i alla serier.

/Anders

Har enbart deltagit i MSLS. Att komplettera/bygga om buren, om det blir nödvändigt, föreställer jag mig är varken komplicerat eller dyrt jämfört andra komplikationer som (kan) uppstå under rejsen Å andra sidan tror jag inte det skall skilja på tekniskt reglemente beträffande säkerhet i tävlingar arrangerade av klubb ansluten SBF?

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Alla S40 har bur byggd av Poppo på KBT vilket betyder att han "cert byggt" dom. Iaf borde det vara så iom detta.

Mao, svetsar man extra stag i en sådan bur är den otillåten.
Behåller man den som den är kommer den "för alltid" klara sig runt allmäna regler då certningen trumfar de regler vi vanligt dödliga personer måste följa när vi bygger bur.

De 6 som är godkända i sverige att bygga sådana här burar får "fritt" välja dimensioner och rördragningar men måste sammtidigt visa att det håller de föreskrivna hållf-reglerna.

Typ så.

Så bara kör Anders, men ta reda på 110% säkert hur det är med buren innan ni ev. bygger om...erat "problem" är bakvänt mot hur du formulerade det kan man säga.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andersk
EU
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1142

Namndispens
Namndispens

Vi har skaffat en S40 och tänkte köra lite långlopp.
Certet fick vi från poppo, teoretiskt kan arrangören kräva att få se certet vid tävlingsbeskiktningen då buren egentligen inte är korrekt enligt reglementet.
Just nu är det sprint racing med PCSR, något race blir det i NSHC och mer ladd till nästa säsong :-)

Mvh

Anders
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253


Trådstartare
tillökning väntas i bregottfabriken https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=40982

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
pär_j
Hällevadsholm
Här sen Aug 2005
Inlägg: 68



Hej!
Vet du var jag kan få tag på fakta om BTCC(stcc) s40:n?
Jag ska göra en kopia på en stcc s40, men jag har inte så mycket fakta om den.
Så jag tänkte fall du eller några andra bra folk kunde hjälpa mig med de?
Skulle var himmla trevligt o snällt.
Som sagt va jag behöver alla fakta om bilen, vikt,hjulbredd,kaross mässigt,ja allt eller så mycket det bara går.?
Tack på förhand från pär johansson.

_________________
pär johansson
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253


Trådstartare
Vi funderar på att sälja frontsplitter och fyra st skumfyllda och lättade dörrar, de är visseligen inte felfria men äkta och signerade STCC, kolfiber på insidan förardörr.
I övrigt får du hoppas på svar från annan person, hört på omvägar att det finns en STCC-kaross okrockad utan drivlina till salu så det kan vara ett tips, någon som vet mer?
pär_j skrev:
Hej!
Vet du var jag kan få tag på fakta om BTCC(stcc) s40:n?
Jag ska göra en kopia på en stcc s40, men jag har inte så mycket fakta om den.
Så jag tänkte fall du eller några andra bra folk kunde hjälpa mig med de?
Skulle var himmla trevligt o snällt.
Som sagt va jag behöver alla fakta om bilen, vikt,hjulbredd,kaross mässigt,ja allt eller så mycket det bara går.?
Tack på förhand från pär johansson.

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 253


Trådstartare
Nu är den såld, får se vad det blir till nästa säsong. Fler intressanta bilmodeller finns men inget klart i skrivande stund. Saknar redan denna lilla pärla men underbart chassie och bromsar men längtar efter mer effekt.

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo S40R -97 Långlopp *SÅLD Nov -07*
3 besök senaste veckan (6241 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande