Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -03
<<   1, 2, 3
38243 besök totalt
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178


Trådstartare
Idag åkte toningsfilmen av som satt på bilen på de 3 bakre rutorna, mycket snyggare och stilrenare utan det!
Använde mig av en rakbladskniv för att få upp en bit på filmen och sedan var det näst intill bara att dra av filmen, fick med nästa allt på en gång på alla 3 rutorna! Lucky me Och klistret som satt kvar tog jag en trasa och biltemas "Label off".
Helnöjd! Blev kanon men det var dock mycket trångt på bakrutan, usch.. skulle nog inte vilja göra om det!

Och såhär ser det ut (obs: mobilfoto!)


Och min bur som är beställd från Schmiedmann fick jag tidigare idag veta att leveransen krånglar mer o mer då Wiechers skjuter fram leveransdatumet hela tiden då dem inte hinner med i sin produktion.
Får vänta som minst till v15 nu.. tråkigt som attans!
Har väntat i 3 mån redan så hoppas att dem sätter lite fart på Wiechers nu!

_________________
S1000RR
Citera
Ola80
lund
Här sen Jan 2009
Inlägg: 253



jag går också i väntans tider på min bur från wiechers. jag fick beskedet när jag beställde min bur i mitten av jan att det skulle ta ca 3-4 veckor, förra veckan sa dem början av mars men det är nog inte sista budet men när jag hör hur länge du väntat så skall jag inte gnälla

_________________
Ola
BMW
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178


Trådstartare
Ola80 skrev:
jag går också i väntans tider på min bur från wiechers. jag fick beskedet när jag beställde min bur i mitten av jan att det skulle ta ca 3-4 veckor, förra veckan sa dem början av mars men det är nog inte sista budet men när jag hör hur länge du väntat så skall jag inte gnälla


Tycker att det är pinsamt att göra så av ett företag! Skrämmande

_________________
S1000RR
Citera
DanielB
Stockholm
Här sen Okt 2011
Inlägg: 17



Hur gick det med termostaten, fick du ordning på den?

_________________
Daniel Björklund
M3 e46
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178


Trådstartare
DanielB skrev:
Hur gick det med termostaten, fick du ordning på den?


Har inte haft tid att kika så mkt på det, har dock felsökt bilen men datorn ger bara 0 felkoder, vilket iofs är positivt!

_________________
S1000RR
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178


Trådstartare
DanielB skrev:
Hur gick det med termostaten, fick du ordning på den?


Har inte haft tid att kika så mkt på det, har dock felsökt bilen men datorn ger bara 0 felkoder, vilket iofs är positivt!

_________________
S1000RR
Citera
DanielB
Stockholm
Här sen Okt 2011
Inlägg: 17



Bergstrom skrev:
DanielB skrev:
Hur gick det med termostaten, fick du ordning på den?


Har inte haft tid att kika så mkt på det, har dock felsökt bilen men datorn ger bara 0 felkoder, vilket iofs är positivt!


Ja det är ju positivt! Jag borde göra samma sak, har alla kablar och program som behövs...

_________________
Daniel Björklund
M3 e46
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178


Trådstartare
DanielB skrev:
Bergstrom skrev:
DanielB skrev:
Hur gick det med termostaten, fick du ordning på den?


Har inte haft tid att kika så mkt på det, har dock felsökt bilen men datorn ger bara 0 felkoder, vilket iofs är positivt!


Ja det är ju positivt! Jag borde göra samma sak, har alla kablar och program som behövs...


Ah väldigt smidigt! Gör du det via din dator då?
Jag lånade en polares där man fick några siffror så hade han en hel bok med vad siffrorna betydde! Hade 00 så inga felkoder här inte, skönt!

_________________
S1000RR
Citera
DanielB
Stockholm
Här sen Okt 2011
Inlägg: 17



Bergstrom skrev:


Ah väldigt smidigt! Gör du det via din dator då?
Jag lånade en polares där man fick några siffror så hade han en hel bok med vad siffrorna betydde! Hade 00 så inga felkoder här inte, skönt!


Jo det är mha datorn. Den där boken saknar jag dock, den kanske skulle vara bra att ha. Borde väl finnas som pdf kan jag väl tycka.

_________________
Daniel Björklund
M3 e46
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178


Trådstartare
DanielB skrev:
Bergstrom skrev:


Ah väldigt smidigt! Gör du det via din dator då?
Jag lånade en polares där man fick några siffror så hade han en hel bok med vad siffrorna betydde! Hade 00 så inga felkoder här inte, skönt!


Jo det är mha datorn. Den där boken saknar jag dock, den kanske skulle vara bra att ha. Borde väl finnas som pdf kan jag väl tycka.


Ja det finns den säkert! Google it!

_________________
S1000RR
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41684

Forumägare
Forumägare

Kan varmt rekommendera ett inköp av kabel/DVD från "M3Laith" här:

http://forums.m3cutters.co.uk/forumdisplay.php?f=66

_________________
Magnus Thomé
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Kan varmt rekommendera ett inköp av kabel/DVD från "M3Laith" här:

http://forums.m3cutters.co.uk/forumdisplay.php?f=66


Är det dvd till M3 eller?

_________________
S1000RR
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41684

Forumägare
Forumägare

Bergstrom skrev:
Magnus Thomé skrev:
Kan varmt rekommendera ett inköp av kabel/DVD från "M3Laith" här:

http://forums.m3cutters.co.uk/forumdisplay.php?f=66


Är det dvd till M3 eller?


Jupp!

http://www.cslregister.com/forum/showthread.php?t=6275

_________________
Magnus Thomé
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Bergstrom skrev:
Magnus Thomé skrev:
Kan varmt rekommendera ett inköp av kabel/DVD från "M3Laith" här:

http://forums.m3cutters.co.uk/forumdisplay.php?f=66


Är det dvd till M3 eller?


Jupp!

http://www.cslregister.com/forum/showthread.php?t=6275


Tycker på något vis att det verkar riskabelt.. Testat något på din egen CSL? Är rädd att man förstör något!

_________________
S1000RR
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41684

Forumägare
Forumägare

Jag ger mig inte på mystiska inställningar jag inte förstår. Men till exempel att kalibrera/nolla SMG/koppling är inga konstigheter att göra thumbs up Att kolla i bilens loggar utan att ändra något är enkelt (och är i text, inte konstiga sifferkoder) thumbs up Bisting (dude) lånade kitet ett tag, vet inte om han grottade i det djupare.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Jag ger mig inte på mystiska inställningar jag inte förstår. Men till exempel att kalibrera/nolla SMG/koppling är inga konstigheter att göra thumbs up Att kolla i bilens loggar utan att ändra något är enkelt (och är i text, inte konstiga sifferkoder) thumbs up Bisting (dude) lånade kitet ett tag, vet inte om han grottade i det djupare.


Läste vidare på annat forum där jag såg att det kunde bli problem vid nollställning av SMG.. Inget du märkt kanske?

_________________
S1000RR
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41684

Forumägare
Forumägare

Bergstrom skrev:
Magnus Thomé skrev:
Jag ger mig inte på mystiska inställningar jag inte förstår. Men till exempel att kalibrera/nolla SMG/koppling är inga konstigheter att göra thumbs up Att kolla i bilens loggar utan att ändra något är enkelt (och är i text, inte konstiga sifferkoder) thumbs up Bisting (dude) lånade kitet ett tag, vet inte om han grottade i det djupare.


Läste vidare på annat forum där jag såg att det kunde bli problem vid nollställning av SMG.. Inget du märkt kanske?


Jag har lite mjukt kopplingsingrepp vid fullgasväxling en bit ner i registret, typ 4000 rpm när man kör på gatan (vid bankörning så funkar det rappare) Blev bättre när jag kört nollning men jag tycker att det ev. efter ett tag blev tillbaka till ett mjukare ingrepp igen.

Har du länk till det du läste?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3446



Tyckte mig se din bil passera nyss utanför fönstret här på jobbet, norra infarten Landskrona.... Du hade ingen regskylt bak??

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Figgeh

Här sen Jan 2008
Inlägg: 178


Trådstartare
Svante skrev:
Tyckte mig se din bil passera nyss utanför fönstret här på jobbet, norra infarten Landskrona.... Du hade ingen regskylt bak??


Kan stämma!

_________________
S1000RR
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009
Inlägg: 680



vad händer här då??

_________________
Citera
Flash_malmö
Malmö
Här sen Feb 2010
Inlägg: 203



Ja det kan man undra......

_________________


Porsche 964
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 -03
<<   1, 2, 3
38243 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande