Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Audi Ur quattro -83 spq replika
<<   1, 2, 3, 4   >>
8 besök senaste veckan (43034 totalt)
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
Narin skrev:
Kul tråd thumbs up

Och jag som själv vet hur mycket jobb, tid och pengar det går åt i ett sådant projekt så känns det helt okej att följa det framför datorn


Kan du inte klämma in en bild på fin bilen du köpte också?


ja du har ju i stort sett gjort samma resa förutom lite extra svets arbete, ja blir garage livet jobbigt o man bara står o kliar sig i skallen så får man ut me fin bilen en urquattro -90 20v i ett tämeligen bra skick, dekaler på bilderna endast monterade för att skoja till de inför elmia mässan ifjol


_________________
ulf edgren
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
Micke_EVO skrev:
Tror denna bil har kommit i rätt händer. Kul att bilen färdigställs efter mer än 10 år och några ägarbyten. Lycka till och hojta till ifall du undrar över nått, verkar i alla fall du fått med skivan med bilder. Har ännu inte hittat fler här hemma men jag gör några halvhjärtade försök ibland


ja jo hoppas de e ok att jag kanske använder nån gammal bild för jag hittade skivan i nån pärm så de e mycke kul att du tagit tidiga bilder,

ja angående bilen så har jag gett mig fan på att den ska bli färdig o körklar för de e ändå nåt visst me dessa gammla audis

_________________
ulf edgren
Citera
Micke_EVO
Linköping
Här sen Maj 2008
Inlägg: 400



uffarn skrev:
Micke_EVO skrev:
Tror denna bil har kommit i rätt händer. Kul att bilen färdigställs efter mer än 10 år och några ägarbyten. Lycka till och hojta till ifall du undrar över nått, verkar i alla fall du fått med skivan med bilder. Har ännu inte hittat fler här hemma men jag gör några halvhjärtade försök ibland


ja jo hoppas de e ok att jag kanske använder nån gammal bild för jag hittade skivan i nån pärm så de e mycke kul att du tagit tidiga bilder,

ja angående bilen så har jag gett mig fan på att den ska bli färdig o körklar för de e ändå nåt visst me dessa gammla audis


Den riktiga anledningen till att jag sålde bilen och köpte Lancia istället beror på antal vunna vm-rallyn . Kan också erkänna att det enda jag kommer att sakna när jag byggt klart min och är ute och kör med dig på banorna runt om i Sverige är ljudet från Audins 5a.. Iofs kommer jag aldrig höra ljudet eftersom jag kommer ligga framför dig

_________________
/Mikael Olofsson
Lancia Delta Integrale EVO -91(Såld)
Lancia Delta Integrale EVO -92 Repsol (Projekt)
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
hehe kaxigt värre att åka bana e verkligen livet ... tur att de e stora bakspeglar på audin så man kan se långt bakåt kanske får en skymmt av din bil:)

_________________
ulf edgren
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
de jobbas på för fulla muggar bågen e snart klar



även hjulhus på gång




De tar sig o de hemska arbetet med inpassning av skärmarna o ändå är detta den dyrare versionen i kevlar som jag fick för mig skulle vara av bättre kvalite än glasfiber men ack så fel är igentligen under all kritik men skam den som ger sig:) äntligen skruvade o limmade!



_________________
ulf edgren
Citera
Bergstroms MRT

Här sen Dec 2012
Inlägg: 32



Trevligt projekt! ser bra ut!
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Citat:
äntligen skruvade o limmade!


vet vilket jäkla jobb det är...mäta mäta surt om grejorna inte är bra heller, vilket dom i många fall är..trist som fasen. Vi valde att göra våra grejor själva & då vet man iaf vad man har att utgå ifrån. FDefekterna som uppstår kan man bara skylla på sig själv

Vad använder du för lim? När du drar ett sådant skruvförband rakt över, blir det inga sänkor runt skruven? Ser inte så ut men kan inte låta bli att undra.

ser gott ut iaf thumbs up

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
ja de är fruktansvärt va dåligt de är gjutet o de är ju precis som en kombination av dåliga formar samt fördålig vaxning ell ryckt ur delarna för tidigt ur formen, för de är både insjunkningar o vridningar i delarna,

angående skruvningar så e detta 3 gången ja sätter denna typ av bredning o första gången nitade vi men de blev inte bra alls då niten gjorde precis som du säger enorma insjunkningar så skruva är helt klart att föredra för du ska inte dra stenhårt uta mer hålla på plats,

lite insjunkningar blir de o kanten både fasas o slipas rejält vass sen mot karossen för att få en så bra övergång o så lite spackel så möjligt,

limmet jag kör med heter simpsson 7003 o är ett brutalt lim som aldrig släpper så de gäller att komma rätt från början, limmet är hårdare än vanligt "kaross" lim men inte stenhårt men de e lätt att de flexar i limmet annars o lacken spricker i skarven så detta är de bästa av 2 världar,

Limmet finns att köpa lite varstans men blir de aktuellt o du inte får tag i så hör av dig för ett grannföretag sysslar med de dagligen då dom limmar ihop över o under delen på båtar, så de brukar handla om lite kaffebröd

_________________
ulf edgren
Citera
BRUZZE
stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 567



ett tipps är att borra ut alla skruvar när limmet torkat för annars kommer du får sjunkningar på alla när du är färdig då dom drar till sig värme när blen kommer ut.

mvh

_________________
Marcus Bruzelius
sportquattro s1
sportquattro
rs6
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
ja de absolut tanken att skruvarna skall bort som du skriver, hur gick de med din sportis bruzze sålde du av den ell hur gick de, jag va en av dom som mailade dig när du hade den ute, tyvärr blev den inte min den gången:) vart gick den åt?

_________________
ulf edgren
Citera
BRUZZE
stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 567



uffarn skrev:
ja de absolut tanken att skruvarna skall bort som du skriver, hur gick de med din sportis bruzze sålde du av den ell hur gick de, jag va en av dom som mailade dig när du hade den ute, tyvärr blev den inte min den gången:) vart gick den åt?


bra förkomer inte bli bra annars..
den gick till norge så filar på det sista nu på nya åket

_________________
Marcus Bruzelius
sportquattro s1
sportquattro
rs6
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9019



barre skrev:
uffarn skrev:





Jag känner igen bilden/bilen...kan bara inte placera den....
barre



Bilden e tagen utanför mitt gamla garage, var en garage kompis som hittade bilen men den var i så dåligt skick så han sålde den vidare.
Barre du kommer nog ihåg bilden från den gamla tråden från 2005 verkar inte hänt mycket sen dess thumbs down
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=18494

Hoppas den nu äntligen blir färdig thumbs up o då måste du hänga på mitt Audi gäng på ban träffar

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
Inte hänt mycke va nästan slag under bältet för de e mycke jobb me att göra allt på ett bra sätt o för att bilen i slutändan ska bli laglig o bra byggd,
Men bilen skall rulla nästa sommar de tror jag är ett realistiskt mål o förhoppnings vis va på lack inom 2 månader så visst har jag o göra:)
I stort sett alla delar som krävs är handlade o skall monteras/ passas in ell tillverkas

_________________
ulf edgren
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9019



Men du har väll inte ägt den sedan 2005 ?
Utan det jag menade att det har väll varit ägare i mellan som inte gjort nått ?

_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
ja imellan där har de inte hänt mycke, man kan nog säga att de hänt mer på 6 månader än på 6-7 år,,

_________________
ulf edgren
Citera
eken_steken

Här sen Aug 2010
Inlägg: 27



BRUZZE skrev:
uffarn skrev:
ja de absolut tanken att skruvarna skall bort som du skriver, hur gick de med din sportis bruzze sålde du av den ell hur gick de, jag va en av dom som mailade dig när du hade den ute, tyvärr blev den inte min den gången:) vart gick den åt?


bra förkomer inte bli bra annars..
den gick till norge så filar på det sista nu på nya åket


är till salu igen såg jag

_________________
simon dahl
Citera
BRUZZE
stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 567



eken_steken skrev:
BRUZZE skrev:
uffarn skrev:
ja de absolut tanken att skruvarna skall bort som du skriver, hur gick de med din sportis bruzze sålde du av den ell hur gick de, jag va en av dom som mailade dig när du hade den ute, tyvärr blev den inte min den gången:) vart gick den åt?


bra förkomer inte bli bra annars..
den gick till norge så filar på det sista nu på nya åket


är till salu igen såg jag


jasså?

_________________
Marcus Bruzelius
sportquattro s1
sportquattro
rs6
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
är till salu igen såg jag[/quote]

släng in en länk

_________________
ulf edgren
Citera
eken_steken

Här sen Aug 2010
Inlägg: 27



uffarn skrev:
är till salu igen såg jag


släng in en länk[/quote]

Såg han skrev de på Facebook

_________________
simon dahl
Citera
RallyQuattro
Stockholm
Här sen Mar 2007
Inlägg: 9019



Jag har en till bild på din bil, nästan lika dan som ovan.. ( men utan den röda huven nere i höger kant)
Jag tog dessa 2001 eller 2002.



_________________
Martin Ehrsson RS8

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
uffarn
billingsfors
Här sen Sep 2009
Inlägg: 206


Trådstartare
nu börjar de sista bitarna ramla in

vill passa på o tacka do88.se för grymma priser på slang osv







Kan även nämna den glada nyheten att SFRO har varit här o förbesiktat kortningen o allt svetsarbete med förstärkningar o allt godkänt med bravur vilket kommer göra att tempot ökas rejält iomed innan va de lite hit o dit hur de skulle göras för att SFRO skulle kunna godkänna allt men UNO på sfro va lika glad o trevlig som vanligt o framför allt mycket vettiga synpunkter för framtiden.

_________________
ulf edgren
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Audi Ur quattro -83 spq replika
<<   1, 2, 3, 4   >>
8 besök senaste veckan (43034 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande