Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 -87, LÄNKAGE STRUL, MONTERA M MÄRKE BAK!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
60908 besök totalt
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 498


Trådstartare
Tack så mycket, är hel nöjd med den. Roligt att hitta en svensksåld också

Fälgarna måste på snart, bilen ser ut som skit med dom som finns nu. Funderar kring däck väl för gata bara, ett michelin däck eller dunlop kankse.

Ja vi får börja leta efter en vinge, kollade vad en ny på BMW kostade och det var 5 siffrigt tyvärr.

_________________
Erik Regnell

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
zim
småland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 243



Denna finns ju, tycker den är lite dyr, men det kanske är jag som är snål

http://www.bmwm3shop.de/main.php?site=prod&mid=3&sid=1&pid . . . .

_________________
Simon Möllefors

Kör: M3 e30 -87
Körde: Mini Cooper -97
Citera
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 498


Trådstartare
Där har vi den!

Köper vi 2 så prutar vi

_________________
Erik Regnell

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355



zim skrev:
Ser ut att vara en trevlig bil, och svensksåld
Helrätt med BBS RS i 16"

Regge skrev:

Jag letar förbrilt efter en EVo vinge bak i kolfiber, vart tusan hittar man en sådan????



Letar jag med, har inte lagt ner någon större energi, men hittar du på e-bay, eller något,där någon har två så får du hojta till!

Vill ni ha helt i kolfiber eller i glasfiber med kolfiber flap?Skillnaden är inte stor på vikten och kolfibervingen är med gelcoat på yttersidan så de är bara synlig struktur på flappen.Skulle rekomendera glasfiber vinge med kolfiber flap.Pga den lysande ekonomin och eurons uppgång kostar en vinge nu 4800:- och i kolfiber 5800:-
BILDER:http://www.danneeklund.nu/extreme/

_________________
Fredrik Netzell
Citera
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355



http://www.garaget.org/?car=18325
Vinge och insug mm sitter på min gamla bil och de finns en del folk som har vingar och insug mm från mig här.

_________________
Fredrik Netzell
Citera
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 498


Trådstartare
Kanoners!

om man lägger ne beställning på Glasfiber vingen och ett insug, när får man grejerna? Eller du har på lager kanske.

_________________
Erik Regnell

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
zim
småland
Här sen Jul 2007
Inlägg: 243



Är sugen på samma grejer.

Är vingen ställbar?

Pris för båda och ungefärlig lev.tid vore kalas.


EDIT: Såg ju på bilderna att vingen var ställbar thumbs up
Skicka gärna pris på frontläppen och den andra "flärpen" till fronten.


Fan att man ska hitta sånna här saker, kostar för mycket

_________________
Simon Möllefors

Kör: M3 e30 -87
Körde: Mini Cooper -97
Citera
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355



Regge skrev:
Kanoners!

om man lägger ne beställning på Glasfiber vingen och ett insug, när får man grejerna? Eller du har på lager kanske.

Tyvärr inget lager utan grejerna görs på beställning,de tar några veckor beroende på hur mycket de har att göra och de görs inte i sverige ska tilläggas.Förskotts betalning krävs pga folk som inte ska ha grejerna när de kommer hem men de finns många på rejsa som kan gå igod för att de kommer grejer i bra skick,bla Samuel på millway som kör med detta insug samt tobbe på need for spedd bla.Insuget kostar 8000:- ink insugs delen till luftfilter.

_________________
Fredrik Netzell
Citera
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355



zim skrev:
Är sugen på samma grejer.

Är vingen ställbar?

Pris för båda och ungefärlig lev.tid vore kalas.


EDIT: Såg ju på bilderna att vingen var ställbar thumbs up
Skicka gärna pris på frontläppen och den andra "flärpen" till fronten.


Fan att man ska hitta sånna här saker, kostar för mycket

Som sagt ett par veckor är tiden för grejerna,Evo2/cecotto delen i flasfiber kostar 2700:- (ska kolla kolfiber) Splitter i kolfiber kostar 2700:-

_________________
Fredrik Netzell
Citera
Extreme
Linköping
Här sen Nov 2005
Inlägg: 355



Intresserade ringer eller mailar blir så knöligt med svar i trådarna
0736 766164
Mail:Silverpilen77@hotmail.com
//Fredrik

_________________
Fredrik Netzell
Citera
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 498


Trådstartare
Händer inte jätte mycket med bilen, ekonomi som styr som alltid.

Fick hem mitt begagnade Supersprint avgassystem med DTM pipor. Såg kanon fint ut, inga katter som på min 87a så det är kanon. Tackar Alexander för en bra affär, bra kille helt klart.

Tagit kontakt med en firma ang renovering av mina BBS fälgar. Funderar på högglans polerat med guldiga skruvar. Vilken däck dimension tror ni funkar, 16" är fälgarna. ET osäker. Michelin Pilot Sport funderar jag på.

Annars har jag fortfarande problem med att bilen pendlar i tempratur, hade inne bilen på need for speed, upptäckte att kylaren hade en otäck spricka. Läcker dock inte ut, men förmodligen så tjuvar den luft. Därför den fungerar som den ska när dom sugit ut all vakum i systemet. Men efter ett tag blir den kass igen.

Så det får väll bli en ny kylare =(

Annars har jag kollat upp en evo vinge i kolfiber bak, någon annan form av front med kolfiber splitter etc. Ev en uppsättning tonade baklampor, men inte riktigt min grej.

Sen behöver jag ett nytt chassi till bilen, känns som en jävla lastbil när man ska svänga. Bussningarna känns heeeelt slut.

Thats all for now

_________________
Erik Regnell

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8315



Regge skrev:
Vilken däck dimension tror ni funkar, 16" är fälgarna. ET osäker. Michelin Pilot Sport funderar jag på.


om du överväger gatdäck (och det är väl MPS?) kan du bortse från mitt tips.
Men om du överväger r-däck så rekommenderar jag en kontakt med Martin Gistell på Wheelbase: +46707334722
16 tum på M3E30 är hans religion. Du kan av honom få veta vad som är optimal däcksbredd i förhållande till dina fälgars bredd och lastindex och vad det nu mer är man skall tänka på...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 498


Trådstartare
Tackar för det min Regnell broder, sånna tips man värderar.

_________________
Erik Regnell

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8315



Det där med våra efternamn får vi reda ut vid tillfälle? Antagligen är vi väl släkt på något avlägset sätt?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 498


Trådstartare
Jag tror faktiskt inte det, var min Farfar som bytte efternamn när han var ca 30 år gammal. Hette olsson innan.

Men han kan ju tagit ett gammalt släkt namn, kan kolla med honom. Annars är vi besläktade med ett brinnande intresse för världens bästa bil

_________________
Erik Regnell

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8315



Regge skrev:
Jag tror faktiskt inte det, var min Farfar som bytte efternamn när han var ca 30 år gammal. Hette olsson innan.


ok.
Min farfar släktforskade "oss" ner till en dräng som fick köpa loss en liten gård på 1600-talet. Detta var i Regnaholms socken i Östergötland. Han tog sig då bondenamnet Regnell. 80-90% av släkten flyttade dock med Karl-oskar och Kristina.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 498


Trådstartare
aha okey, jag får nog ta och kolla upp det hela närmre!

Hittade en bild på nätet med en E30 M3 som är mer eller mindre identisk med hur mitt resultat kommer bli.






_________________
Erik Regnell

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1965



Regge skrev:


Fick hem mitt begagnade Supersprint avgassystem med DTM pipor. Såg kanon fint ut, inga katter som på min 87a så det är kanon. Tackar Alexander för en bra affär, bra kille helt klart.

Annars har jag fortfarande problem med att bilen pendlar i tempratur, hade inne bilen på need for speed, upptäckte att kylaren hade en otäck spricka. Läcker dock inte ut, men förmodligen så tjuvar den luft. Därför den fungerar som den ska när dom sugit ut all vakum i systemet. Men efter ett tag blir den kass igen.

Så det får väll bli en ny kylare =(



Hej!

Tack själv för en smidig affär!

Som jag sa till dig på telefon så har jag ett felfritt kyl som ligger som du kan få låna och testa med om du kommer och hämtar det nästa gång du är i Gbg.

Mvh
AL

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
V70II
Sodi DD2
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Vaffalls det är ju "Jeten" ju!!
om det nu är samma bill jag sett i Lund under många år. Första gången var när jag gick mellanstadiet på Östratornskolan i Lund. Det blev alltid en lite avstickare i området för att gå och kolla på bilen på väg till och från skolan. Jag har sett den från och till under åren. När polaren var på jakt efter en M3 E30 forskade vi lite i denna men den var inte till salu då. Kul att den hamnat i dina händer och vad jag minns var det ett tag bilen var lite nött av vädrets tand men nu verkar ordingen vara återställd thumbs up . Fortsätt så .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 498


Trådstartare
Javisst är det samma bil, roligt att du känner igen den

Stämmer att det var en ägare i Lund, bilen såldes ny i Sverige där. Han ägde bilen i över 10+ år, sen fick den en annan ägare i Skåne som hade den i ca 1 år. Sen hamlade den i Göteborg och den ägaren hade den i 3 år.

Sen hamlade den i sina ursprungstrakter igen thumbs up

Bilen är i relativt bra skick för att vara 22 år gamal, men det finns lite små skönhetsfel som ska fixas under detta året. Har lite kontakter med lackeringsfirmor, rostlagning etc.

Jag kan inte vänta tills våren kommer

Alexander: Det hade varit suveränt snällt som jag sa innan, får jag fixa något till dig som komensation för lånet sen bara. Hoppas där felet ligger så jag får det ur världen!

_________________
Erik Regnell

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
challe
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 31



Ett verkligt fynd , snygg Bmw!

_________________
Danne Nord
http://nordstars.se
http://www.race68.com
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30 -87, LÄNKAGE STRUL, MONTERA M MÄRKE BAK!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
60908 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande